quarta-feira, 26 de agosto de 2020

 


NOVOCABULÁRIO INGLÊS

(Copyright Grammarly)

 

(ver tradução após o texto) 

DIY

 

We call DIY an activity of decorating, building, and making repairs at home by oneself rather than employing a professional. It also means making your own objects instead of buying them from a store or an artisan. DIY is really about you seeking out the knowledge and developing the skills you need to do something that you would normally pay someone else to do for you. DIY stands for “Do It Yourself”.

 

 

            “My brother is a real DIY enthusiast”. 

            “I’m totally useless at DIY…”           

            “Your features in DIY upholstery told me all I need to know about renovating second-hand furniture”.

 

                                  

 

TRADUÇÃO

 

FAÇA VOCÊ MESMO

“DIY” (pronuncia “diaiuai”) é uma atividade de decoração, construção ou consertos feitos em casa por você mesmo em vez de chamar um profissional para fazer. Também significa você fabricar seus próprios objetos em vez de comprá-los numa loja ou de um artesão. “DIY” também significa desenvolver o talento e conhecimento que você precisa para fazer alguma coisa que você teria que pagar a alguém para fazer por você. “DIY” quer dizer literalmente “Faça Você Mesmo”.

“Meu irmão é apaixonado por DIY”.

“Eu sou uma nulidade em termos de DIY”.

“Seu trabalho em tapeçaria me mostrou tudo o que eu preciso saber para reformar móveis de segunda mão”.

 

 

Nenhum comentário: